Hei, ystävä!

Velvollisuutemme on kysyä jokaiselta sisääntulevalta paperit. Olethan täysi-ikäinen?

Kyllä
En

Moi, mitä etsit?

search
9.11.2017

Kimi Räikkösen tähdittämä Original Long Drinkin mainosfilmi lanseeraukseen Japanissa

Kimi Räikkönen Original Long Drinkin mainoskasvona

Hartwall aloittaa torstaina 9.11. Japanissa ison PR-kampanjan, jonka keulakuvana toimii F1-kuljettaja Kimi Räikkönen. Kampanjan tarkoituksena on rakentaa Hartwall Original® Long Drink -juoman tunnettuutta ja tukea myynnin aloitusta Japanin suurimmassa verkkokaupassa.

Hartwall aloitti Original Long Drink -juoman myynnin kesällä 2016 päivittäistavaraketjuissa Japanissa ja nyt marraskuussa myynti laajenee Japanin suurimpaan verkkokauppaan, Rakuteniin. Hartwall tukee juoman verkkokauppalanseerausta mittavalla PR-kampanjalla, joka pyrkii rakentamaan Original Long Drink -juoman tunnettuutta Japanissa F1-maailmanmestari Kimi Räikkösen avulla.

Räikkönen esiintyy kampanjassa yleisölle täysin uudessa valossa; keskellä suomalaista luontoa, poissa salamavalojen räiskeestä. Tulevaisuudessa kampanjaa on tarkoitus laajentaa myös muihin Aasian maihin. Katso kampanjan mainosfilmi: https://youtu.be/eiogMwMIWJo

Kansainvälinen markkinointikonsepti ponnistaa suomalaisesta oman tiensä kulkijuudesta

Aasian markkinoille suunnattu mainoskampanja ammentaa Räikkösen omasta elämästä, Original Long Drinkin ainutlaatuisesta asemasta suomalaisessa juomakulttuurissa ja suomalaisesta mielenmaisemasta.

”Suomalaiset tunnetaan maailmalla omintakeisena kansana. Ihmiset ovat rehellisesti juuri sellaisia kuin ovat, ja Kimi Räikkönen on loistava esimerkki suomalaisesta oman tiensä kulkijasta. Original Long Drink taas on Suomessa Alkon myydyin tuote, mutta maailmalla se on täysin uniikki juoma. Monet jopa kutsuvat lonkeroa Suomen kansallisjuomaksi”, Hartwall Original Long Drinkin tuotepäällikkö Eeva Ignatius kertoo.

Kampanjan slogan ’Live Original, Drink Original’ on hatunnosto rohkeudelle kuunnella sydäntään ja kulkea omaa polkuaan elämässä.

Kampanja tuo ensi kertaa julkisuuteen Räikkösen persoonan kaukana formulasirkuksesta

Kampanjassa tullaan näkemään Kimi Räikkönen uudessa valossa, poissa kilparatojen salamavalojen välkkeestä. Mainosfilmi on kuvattu Räikköselle tärkeässä ympäristössä, suomalaisessa sielunmaisemassa, keskellä rauhallista luontoa.

”Kimi Räikkösen kypärän visiirin takaa paljastuu mies, joka arvostaa Suomen luonnon rauhaa, nauttii saunasta, eikä myöskään kaihda avantoa. Original Long Drink sopii yhtälöön luonnollisesti, sillä Kimi Räikkönen on suuri aidon lonkeron fani ja aloite yhteistyöhön tuli Kimiltä itseltään”, Ignatius summaa.

Kampanjan myötä Japaniin tulee myyntiin Iceman edition Original Long Drink -juomasta. Tölkkeihin on lisätty Räikkösen käyttämä Iceman-tunnus sekä nimikirjoitus.

”Original Long Drink on suosikkijuomani Suomessa – vastaavaa ei löydy muualta maailmasta. Ylpeänä esittelen tätä suosikkijuomaani myös ulkomaalaisille”, Kimi Räikkönen toteaa.

Olympiastadionilta maailmalle

Harwall Original Long Drink kehitettiin alunperin vuoden 1952 Helsingin Olympialaisiin helpottamaan baarimikkojen työtä janoisten turistien tarjoilussa. Juoma oli aikansa innovaatio: valmiiksi pullotettu drinkki, jonka uniikki maku syntyy suomalaisesta ginistä, greipistä ja maailman puhtaimmasta vedestä. Original Long Drinkin nykyinen pakkausdesign symboloi Helsingin Olympiastadionin juoksuradan raitoja ja muistuttaa meitä siitä, mistä aito lonkero sai alkunsa.

Oy Hartwall Ab ja Kimi Räikkönen julkistivat tammikuussa 2017 monivuotisen yhteistyösopimuksen, jonka mukaan Räikkönen on mukana tukemassa Hartwall Original Long Drink -juoman maailmanvalloitusta.

Kampanjainfo: Filmin on suunnitellut mainostoimisto Bob The Robot ja tuottanut tuotantotoimisto Cocoa. Stillikuvat on kuvannut Veikko Kähkölä.

Lisätietoja: Eeva Ignatius, tuotepäällikkö, Hartwall, puh. 040 755 0740, eeva.ignatius@hartwall.fi

Median yhteydenotot: Laura Tötterman, viestintäpäällikkö, Hartwall, puh. 044 711 9550, laura.totterman@hartwall.fi